Fogyókúra egészségesen

Örök probléma, hogyan szabaduljunk meg az évek alatt összegyűlt felesleges kilóktól, ha pedig végre elérjük az áhított súlyt, hogyan tartsuk meg azt.

Egy dolgot el kell felejteni a fogyókúrával kapcsolatban, ez pedig a gyorsaság. A statisztikák szerint a villámdiétákkal kísérletezők 98%-a öt éven belül visszahízza eredeti testsúlyát. Elégedjünk meg heti átlag egy kiló eltűnésével. A legjobb fogyókúrás receptek lényegében az egészséges táplálkozás alapelveit követik. Napi többszöri kis mennyiség, sok zöldség, gyümölcs, minél kevesebb zsiradék, szénhidrát. Fizikai aktivitás nélkül nem várhatjuk el, hogy a fogyókúra tartós eredményt hozzon.

A fogyókúrát ezért ne tekintsük átmeneti  állapotnak, helyes étrend és életmód váltást kell, hogy jelentsen. Ez a változás pedig ne pár hétre szóljon, hanem életünk részévé kell hogy váljon.

Fontos, hogy étrendünk változatos legyen. Egy tippet itt találsz.Nem szabad, hogy a fogyókúra egyoldalú táplálkozással járjon. A sovány húsok, olajok, tejtermékek éppúgy szerepeljenek a menüben, mint a kenyérfélék, főzelékek zöldségek, gyümölcsök. Fogyókúra alatt együnk naponta ötször- hatszor kis mennyiséget.A vitaminok és az ásványi anyagok nélkülözhetetlen részei a fogyókúrának, nincsenek hatással a testsúlyra, mivel nem jelentenek a szervezet számára energiát. A fogyókúra következtében hiányállapotok alakulhatnak ki, ennek megelőzésére számos vitamin- és ásványianyag-készítmény áll rendelkezésre. Részesítsük előnyben a diétás, “light” élelmiszereket, rozskenyeret, szénhidrát csökkentett termékeket.

A legfontosabb, hogy az egyébként fel sem tűnő kalóriákat iktassuk ki életünkből, például az üdítőket, vagy feleslegesen cukrozott kávét, teát.

A természetben vannak olyan hatóanyagok, melyek a szervezetünket fogyásra sarkalják. Kizárólag természetes módon érdemes segíteni az emésztést, anyagcserét. Kerülni kell az “iparilag “előállított étvágycsökkentőket. Vannak olyan növények, gyümölcsök , amelyek bizonyos hatóanyagaiból többet, koncentráltan fogyasztva, sokat tehetünk a fogyás beindításáért, sikerességéért.

Ilyen hatóanyag kivonatok a következők:

Klorogénsav: anyagcseregyorsító. Tartalmazza a paradicsom, sárgarépa, articsóka , de a  zöld kávé babjában van a legnagyobb koncentrációban. A zöld kávéból kivont klorogénsav segít beindítani a súlyveszteséget. Antioxidáns vegyület, mely szabályozza a glükóz felszabadulását a vékonybélben. Étkezés utáni hirtelen vércukorszint emelkedést gátolja, nyújtott, egyenletes cukorszintet biztosít, így az éhségérzet később jelentkezik. Csökkenti a szénhidrátok zsírrá alakulását, ezen felül jótékony hatással van a vérnyomásra, memóriára és a koleszterinszintre is.

Málna keton: zsírbontó. A vörös málna aromájának elsődleges fenolos vegyülete, mely  fokozza az adiponektin kibocsátást és kiválasztást.  Az adiponektin egy fehérje hormon, ami több anyagcsere folyamatban is szabályozó szerepet tölt be, ide értve a glükóz, és a zsírsavak anyagcsere bontásának szabályozását. Kutatások szerint a sovány emberek adiponektinszintje magasabb a túlsúlyosakénál.  A kutatók megegyeznek abban, miszerint az adiponektin hormon javítja az inzulinérzékenységet, és segít a súlyszabályozásban.

Bromelain: a tökéletes fehérjebontó. A bromelain az ananászban található fehérjebontó enzim, mely segíti az emésztést, méregtelenít, ezenkívül erős gyulladáscsökkentő is. Sportolók nagy mennyiségben szokták fogyasztani, mert csökkenti az ízületi- és izomfájdalmakat, duzzanatokat, amik egy-egy edzés után előfordulhatnak. Ez az enzim a szervezetbe bevitt fehérjéket elemeikre, aminosavakra bontja, melyek felszívódás után a zsírsejtekbe kerülnek és ott égnek el. A különösen javasoljuk Paleo-diétát követőknek.

C- vitamin: energizáló. Felgyorsítja a szervezet ürülési folyamatait, s itt elsősorban a sejtek belső anyagcseréjéről beszélünk, a zsírsejteket egyszerűen felégeti. Ugyanazokat a receptorokat foglalja el a sejtekben, mint a gyakran hizlaló glükóz. Fontos feladata, hogy mielőtt a glükóz leadhatná a zsírépítés hormonjelzéseit a májsejtekben, a C-vitamin-molekulák blokkolják azt.

Urzolsav: izomtömegnövelő. Nagy mennyiségben rozmaringban, áfonyában, az alma héjában megtalálható fitokémiai komponens. Két kalóriaégető szövet, az izom és a barnazsír tömegét növeli.Kutatók figyelték meg egereken, hogy az urzolsav hatására növekedett a kísérleti állatok izomtömege, miközben testzsír összetételük is kedvezően alakult, utóbbi 30 %-os csökkenését tapasztalták. Mindez valószínűleg azért van így, mert az urzolsav erősíti az izomnövekedésért felelős inzulinhormon hatását.

Forrás: zeomania.com